Φόρμα Υποβολής Πρότασης για τη δημιουργία Ομίλου | |
Ονοματεπώνυμο εκπαιδευτικού (1)
|
Παπαδάκης Χρήστος |
Κλάδος/Ειδικότητα (1)
|
ΠΕ 86 |
Ονοματεπώνυμο εκπαιδευτικού (2)
|
------ |
Κλάδος/Ειδικότητα (2)
|
------ |
Τίτλος του ομίλου
|
Όμιλός Προγραμματισμού και Ρομποτικής |
Θεματική/ές που εντάσσεται ο όμιλος
|
STEM (Science Technology Engineering Mathematics) |
Αριθμός ωρών ομίλου ανά εβδομάδα
|
2 (δύο ώρες) |
Τάξη ή τάξεις που απευθύνεται ο όμιλος
|
Ε’ και Στ’ τάξη |
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
|
Ικανότητες: ως προς τη χρήση νέων τεχνολογιών
Στόχοι προσωπικών δεξιοτήτων
|
Διδακτική μεθοδολογία
|
|
Αναλυτικό Πρόγραμμα (με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα υλοποίησής από Οκτώβριο μέχρι Μάιο ή Ιούνιο)
|
Α ΦΑΣΗ (4 ώρες) 1η συνάντηση ( 2ώρες) V Γνωριμία με την ομάδα του ομίλου και προσδιορισμός στόχων και χρονοδιαγράμματος. Θέσπιση κανόνων λειτουργίας ομίλου (συμβόλαιο τάξης) και οργάνωση του μαθητικού δυναμικού(ομάδες) καθώς επίσης και του υλικοτεχνικού εξοπλισμού.
2η συνάντηση (2 ώρες) Εισαγωγή σε έννοιες ρομποτικής. Παρουσίαση διαφόρων ρομπότ και αποσαφήνιση του ρόλου (θετικού-αρνητικού) που έχουν για τον άνθρωπο. Παρουσίαση της ιστορικής τους εξέλιξης. Επίδειξη του ρομποτικού κιτ lego spike με το οποίο θα ασχοληθούν την τρέχουσα χρονιά. Β΄ΦΑΣΗ (24 ώρες) Στη φάση αυτή θα ακολουθήσει μια σειρά (2) δίωρων συναντήσεων κατευθυνόμενων από τον φορέα Edu Act όπου θα δοθούν συγκεκριμένες οδηγίες για την διεκπεραίωση αποστολών με συγκεκριμένο θέμα και στόχο. Σ ‘ αυτές τις συναντήσεις οι μαθητές θα προβούν σε ρομποτικές κατασκευές χρησιμοποιώντας το ρομποτ lego spike και θα διαγωνίζονται μεταξύ τους πάνω σε ειδικά διαμορφωμένη πίστα. Συγκεκριμένα κάθε δίωρη συνάντηση οργανώνεται ως εξής: Α) Περιγραφή στόχων για το τι θα πρέπει να πετύχει η κάθε ομάδα Β) Κατάλογος υλικών όπου περιγράφονται οι πόροι και τα υλικά που απαιτούνται για τις συναντήσεις Γ) Για κάθε συνάντηση υπάρχουν οδηγίες που περιγράφουν βήμα-βήμα για το τι πρέπει να κάνει η ομάδα σε κάθε συνάντηση:
v
Γ ΄ΦΑΣΗ (12 ώρες Στη φάση αυτή οι μαθητές προετοιμάζονται για τον πανελλήνιο διαγωνισμό της FLL (First Lego League). To θέμα του διαγωνισμού και οι αποστολές που θα κληθούν να εκτελέσουν οι μαθητές με το ρομπότ Lego Spike θα γίνει γνωστό στην πορεία.
|
Διδακτικό υλικό (έντυπο και ηλεκτρονικό)
|
|
Τρόπος επιλογής μαθητών
|
Με βάση την επιλογή στην αίτηση συμμετοχής στους ομίλους του σχολείου. Σε περίπτωση που έχει υπερκεραστεί ο απαιτούμενος αριθμός γίνεται επιλογή με κλήρωση. |
Τρόποι αξιολόγησης μαθητών
|
Οι μαθητές αξιολογούνται με περιγραφική αξιολόγηση (ρουμπρίκα) και καταγράφεται σε ημερολόγιο η συμμετοχή τους στις δραστηριότητες |
Προτεινόμενο ωρολόγιο πρόγραμμα ομίλου (ημέρα/ώρα έναρξης/ώρα λήξης)
|
Δευτέρα 13:30-15:00 |
Τόπος διεξαγωγής ομίλου
|
Αίθουσα STEM |
Ειδικοί εξωτερικοί συνεργάτες
|
Eduact Παιδαγωγικό τμήμα του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης |
Συνεργασίες (ιδρύματα, οργανισμοί, σχολεία, φορείς, πρόσωπα κ.ά.)
|
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης Eduact |
Εκπαιδευτικές επισκέψεις
|
Δεν προβλέπονται |
Τρόπος αξιολόγησης του ομίλου
|
Εσωτερική διαμορφωτική και τελική αξιολόγηση. Εργαλεία: Ερωτηματολόγια, ημερολόγια αναστοχασμού |
Παραδοτέα | Βίντεο και φωτογραφίες από τις ρομποτικές κατασκευές αναρτημένες στο ιστολόγιο του ομίλου |
Βιβλιογραφία |
FLL Πανελλήνιος Διαγωνισμός Ρομποτικής – Οδηγός Συναντήσεων Ομάδας (αρχείο pdf)
|