Φόρμα Υποβολής Πρότασης για τη δημιουργία Ομίλου

Ονοματεπώνυμο εκπαιδευτικού (1)

Παπαδάκης Χρήστος

Κλάδος/Ειδικότητα (1)

ΠΕ 86

Ονοματεπώνυμο εκπαιδευτικού (2)

------

Κλάδος/Ειδικότητα (2)

------

Τίτλος του ομίλου

Όμιλός Προγραμματισμού και Ρομποτικής

Θεματική/ές που εντάσσεται ο όμιλος

STEM (Science Technology Engineering Mathematics)

Αριθμός ωρών ομίλου ανά εβδομάδα

2 (δύο ώρες)

Τάξη ή τάξεις που απευθύνεται ο όμιλος

Ε’ και Στ’ τάξη

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα

  • Να κατανοήσουν τα οφέλη  της  συνεργατικής και ομαδικής εργασίας
  • Κατανόηση βασικών δομών προγραμματισμού και χρήση εντολών επιλογής και επανάληψης
  • Σχεδιασμός, κατασκευή ρομπότ και εφαρμογή λύσεων
  • Έννοιες όπως         απόσταση, μονάδες μέτρησης, άξονες περιστροφής και κίνησης, γεωμετρικοί όροι

Ικανότητες: ως προς τη χρήση νέων τεχνολογιών

  • Να εμπλακούν και να πειραματιστούν με διαδικασίες προγραμματισμού
  • Να προγραμματίσουν ένα όχημα-ρομπότ Legospike
  • Κατανόηση λειτουργίας απλών δομικών στοιχείων (π.χ. γρανάζια, άξονες, συνδετήρες) και βασικών χαρακτηριστικών του ρομπότ(π.χ.κεντρική μονάδα ελέγχου, αισθητήρες, θύρες εισόδου-εξόδου)

Στόχοι προσωπικών δεξιοτήτων

  • Να συνεργαστούν και να εργαστούν ομαδικά
  • Να είναι σε θέση να επιλύουν προβλήματα και να επιλέγουν τη βέλτιστη λύση μετά από πειραματισμό και αξιολόγηση
  • Να λαμβάνουν αποφάσεις και να προτείνουν λύσεις αυτόνομα
  • Να είναι σε θέση να επικοινωνήσουν τις ιδέες τους και να επιχειρηματολογούν υπέρ ή κατά τους

Διδακτική μεθοδολογία

  • Ομαδοσυνεργατική
  • Διερευνητική-ανακαλυπτική μάθηση
  • Project-based learning

Αναλυτικό Πρόγραμμα (με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα υλοποίησής από Οκτώβριο μέχρι Μάιο ή Ιούνιο)

Α ΦΑΣΗ (4 ώρες)

1η συνάντηση ( 2ώρες)

V  Γνωριμία με την ομάδα του ομίλου και προσδιορισμός στόχων και χρονοδιαγράμματος.

    Θέσπιση κανόνων λειτουργίας ομίλου (συμβόλαιο τάξης) και οργάνωση του μαθητικού δυναμικού(ομάδες) καθώς επίσης και του υλικοτεχνικού εξοπλισμού.

2η συνάντηση   (2 ώρες)

Εισαγωγή σε έννοιες ρομποτικής. Παρουσίαση διαφόρων ρομπότ και αποσαφήνιση του  ρόλου (θετικού-αρνητικού) που έχουν για τον άνθρωπο.  Παρουσίαση της ιστορικής τους εξέλιξης. Επίδειξη του ρομποτικού κιτ lego spike με το οποίο θα ασχοληθούν την τρέχουσα χρονιά.

Β΄ΦΑΣΗ (24 ώρες)

Στη φάση αυτή θα ακολουθήσει μια σειρά (2) δίωρων συναντήσεων κατευθυνόμενων από τον φορέα Edu Act όπου θα δοθούν συγκεκριμένες οδηγίες για την διεκπεραίωση αποστολών με συγκεκριμένο θέμα και στόχο. Σ ‘ αυτές τις συναντήσεις οι μαθητές θα προβούν σε ρομποτικές κατασκευές χρησιμοποιώντας το ρομποτ lego spike και θα διαγωνίζονται μεταξύ τους πάνω σε ειδικά διαμορφωμένη πίστα.

Συγκεκριμένα κάθε δίωρη συνάντηση οργανώνεται ως εξής:

Α) Περιγραφή στόχων για το τι θα πρέπει να πετύχει η κάθε ομάδα

Β) Κατάλογος υλικών όπου περιγράφονται οι πόροι και τα υλικά που απαιτούνται για τις συναντήσεις

Γ) Για κάθε συνάντηση υπάρχουν οδηγίες που περιγράφουν βήμα-βήμα για το τι πρέπει να κάνει η ομάδα σε κάθε συνάντηση:

  • Ξεκίνημα. Η ομάδα οργανώνει τον χώρο και τα υλικά της.
  • Κατασκευή. Οι μαθητές κατασκευάζουν το ρομπότ ακολουθώντας οδηγίες.
  • Προγραμματισμός του ρομπότ: Το ρομπότ προγραμματίζεται μέσα από ένα περιβάλλον οπτικού προγραμματισμού ώστε να λειτουργήσει κατάλληλα και να διεκπεραιώσει την αποστολή του
  • Δοκιμή-διαγωνισμός: Πάνω στην ειδικά διαμορφωμένη πίστα θα εκτελούνται οι δοκιμές και οι αποστολές των ομάδων.
  • Τακτοποίηση: Οι μαθητές καλούνται να τακτοποιήσουν τον χώρο τους και τα υλικά τους.

v    

Γ ΄ΦΑΣΗ (12 ώρες

Στη φάση αυτή οι μαθητές προετοιμάζονται για τον πανελλήνιο διαγωνισμό της FLL (First Lego League). To θέμα του διαγωνισμού και οι αποστολές που θα κληθούν να εκτελέσουν οι μαθητές με το ρομπότ Lego Spike θα γίνει γνωστό στην πορεία.

Διδακτικό υλικό (έντυπο και ηλεκτρονικό)

  • Παρουσιάσεις (power points).
  • Λογισμικό οπτικού προγραμματισμού του legospike
  • e-book με περιεχόμενο τις εντολές και τις προγραμματιστικές δομές
  • Youtube

Τρόπος επιλογής μαθητών

Με βάση την επιλογή στην αίτηση συμμετοχής στους ομίλους του σχολείου. Σε περίπτωση που έχει υπερκεραστεί ο απαιτούμενος αριθμός γίνεται επιλογή με κλήρωση.

Τρόποι αξιολόγησης μαθητών

Οι μαθητές αξιολογούνται με περιγραφική αξιολόγηση (ρουμπρίκα) και καταγράφεται σε ημερολόγιο η συμμετοχή τους στις δραστηριότητες

Προτεινόμενο ωρολόγιο πρόγραμμα ομίλου (ημέρα/ώρα έναρξης/ώρα λήξης)

Δευτέρα 13:30-15:00

Τόπος διεξαγωγής ομίλου

Αίθουσα STEM

Ειδικοί εξωτερικοί συνεργάτες

Eduact

Παιδαγωγικό τμήμα του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης

Συνεργασίες (ιδρύματα, οργανισμοί, σχολεία, φορείς, πρόσωπα κ.ά.)

Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

Eduact

Εκπαιδευτικές επισκέψεις

Δεν προβλέπονται

Τρόπος αξιολόγησης του ομίλου

Εσωτερική διαμορφωτική και τελική αξιολόγηση.

Εργαλεία: Ερωτηματολόγια, ημερολόγια αναστοχασμού

Παραδοτέα Βίντεο και φωτογραφίες από τις   ρομποτικές κατασκευές αναρτημένες στο ιστολόγιο του ομίλου
Βιβλιογραφία

https://docplayer.gr/43871494-Shediasi-kai-ylopoiisi-ergastirioy-ekpaideytikisrompotikis-gia-mathites-9-12-eton-sto-pneyma-tis-ekpaideysisstem.html#show_full_text

https://docplayer.gr/31611924-H-ekpaideytiki-rompotiki-os-ohima-gia-tin-anaptyxi-dexiotiton-metagnosis-kai-epilysis-provlimaton-mathiton-protovathmias-ekpaideysis.html

FLL Πανελλήνιος Διαγωνισμός Ρομποτικής – Οδηγός Συναντήσεων Ομάδας (αρχείο pdf)

Θα μας βρείτε εδώ...

Επικοινωνία

 

Ταχ. διεύθυνση: Γεωργίου Ζαρίφη 5

Τ.Κ. 68100 Αλεξανδρούπολη

Τηλ.: 2551024443

Fax: 2551024651

Email:  mail@dim-peir-alexandr.evr.sch.gr

Είσοδος Χρήστη

karakousisdimos-logo

Κατασκευή και συντήρηση ιστοσελίδων

Copyright © 2017 All Rights Reserved