Φόρμα Υποβολής Πρότασης για τη δημιουργία Ομίλου

Ονοματεπώνυμο εκπαιδευτικού (1)

Καπόγλου Χρυσοβαλάντου

Κλάδος/Ειδικότητα (1)

ΠΕ 07

Ονοματεπώνυμο εκπαιδευτικού (2)

 

Κλάδος/Ειδικότητα (2)

 

Τίτλος του ομίλου

Γεύομαι, παίζω, τραγουδώ και δημιουργώ με τον Γερμανικό Πολιτισμό

Θεματική/ές που εντάσσεται ο όμιλος

Γερμανικός Πολιτισμός

Αριθμός ωρών ομίλου ανά εβδομάδα

2

Τάξη ή τάξεις που απευθύνεται ο όμιλος

Γ’-Ε’

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα

Γενικοί στόχοι του ομίλου είναι:

Οι μαθητές

  • να γνωρίσουν την γερμανική γλώσσα και τον γερμανικό πολιτισμό μέσα από βιωματικές και παιγνιώδεις δράσεις, κάνοντας χρήση εργαλείων Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) και αποκομίζοντας παιδαγωγικά, κοινωνικά και πολιτισμικά οφέλη
  • να έρθουν σε επαφή με ένα διαφορετικό πολιτιστικό περιβάλλον
  • να αναπτύξουν διαπολιτισμική συνείδηση (ανάπτυξη γνώσεων γύρω από τις γιορτές, τα ήθη και έθιμα των γερμανόφωνων χωρών)
  • εξάλειψη προκαταλήψεων και στερεοτύπων, διεύρυνση των κοινωνικών και πολιτιστικών γνώσεων
  • να εξασκήσουν τις ικανότητές τους στις ΤΠΕ
  • να ανάπτυξη την δημιουργικότητά τους και
  • να αποκτήσουν δεξιότητες στην κοινωνική μάθηση

Γλωσσικοί στόχοι:

  • πρόσληψη και αναπαραγωγή γραπτού λόγου
    • με τη βοήθεια πολλαπλών οπτικών ερεθισμάτων
    • με τη δημιουργία αφισών
  • πρόσληψη και αναπαραγωγή προφορικού λόγου
    • με τη βοήθεια οπτικοακουστικών ερεθισμάτων
    • με παιχνίδια ρόλων και ασκήσεις επιτονισμού
  • εμπλουτισμός του λεξιλογίου τους στα Γερμανικά

Παιδαγωγικοί Στόχοι:

  • ανάπτυξη σχέσεων συνεργασίας
  • ανάπτυξη θετικής στάσης για την εκμάθηση ξένων γλωσσών
  • εξοικείωση με στρατηγικές εκμάθησης (π.χ. κατανόηση λέξεων από τα συμφραζόμενα)
  • Εξοικείωση με στρατηγικές εκμάθησης (π.χ κατανόηση λέξεων από τα συμφραζόμενα κ.α)

Διδακτική μεθοδολογία

  • Μάθηση με παιγνιώδη και βιωματικό τρόπο
  • Επαγωγική μάθηση – οι μαθητές μαθαίνουν κανόνες και συσχετισμοί με παραδείγματα, μιμούνται και ανακαλύπτουν μόνοι τους
  • Χρήση ποικίλων διαύλων εκμάθησης, ώστε να καλύπτονται με ιδανικό τρόπο οι ανάγκες κάθε μαθησιακού τύπου (πολυ-αισθητηριακή /ολιστική μάθηση με την ακοή, την όραση, την αφή, την όσφρηση, την ανάγνωση, την κίνηση, την ομιλία, τη γραφή, τη ζωγραφική).
  • Εναλλαγή διαφόρων μορφών εργασίας (ατομική, κατά ζεύγη, σε μικρές ή μεγάλες ομάδες)

Αναλυτικό Πρόγραμμα (με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα υλοποίησής από Οκτώβριο μέχρι Μάιο ή Ιούνιο)

Οκτώβριος - Oktoberfest

  • Γνωριμία με την ομάδα του ομίλου και προσδιορισμός στόχων και πλάνου εργασίας 
  • Εξοικείωση με εκφράσεις για χαιρετισμό, αποχαιρετισμό στα Γερμανικά (παιχνίδια ρόλων)
  • Γνωριμία με την γιορτή της μπύρας – Oktoberfest (προβολή βίντεο και παρουσιάσεων)
  • Παραδοσιακές στολές και Lebkuchen: οι μαθητές χειροτεχνούν/ζωγραφίζουν Lebkuchen και τις στολές που φορούν οι Γερμανοί κατά τη διάρκεια της γιορτής και αναπτύσσουν την δημιουργικότητά τους
  • Παιχνίδι γνώσεων (learningapps.org και wordwall.com με στόχο την εμπέδωση των νέων γνώσεων και του λεξιλογίου
  • Εκμάθηση παραδοσιακού χορού Schuhplattler – οι μαθητές βιώνουν τον νέο πολιτισμό με ευχάριστο και διασκεδαστικό τρόπο
  • Γνωριμία γερμανικών γεύσεων (Brezel, λουκάνικα κ.ά): Οι μαθητές θα απολαύσουν ένα παραδοσιακό γερμανικό γεύμα: Οι δραστηριότητες έχουν βιωματικό χαρακτήρα και συμμετέχουν όλες οι αισθήσεις
  • Δημιουργία συνεργατικής αφίσας με θέμα «Oktoberfest» - αναπαραγωγή γραπτού λόγου και εμπέδωση της νέας γνώσης, χρήση ΤΠΕ και ανάπτυξη συνεργασίας
  • Εφόσον το επιτρέπουν οι συνθήκες: Διάχυση του ομίλου και των δραστηριοτήτων του στους μαθητές του Σχολείου ή/και στους γονείς των μαθητών του ομίλου με την διοργάνωση 30-40’ παρουσίασης (powerpoint, τραγούδια και παραδοσιακός χορός και παρουσίαση των δραστηριοτήτων στους μαθητές του ομίλου «Ευρωπαϊκός Πολιτισμός»

 

Νοέμβριος – Martinstag

Το έθιμο το οποίο μαθαίνει στα παιδιά τη χαρά και τη σημασία του να δίνεις και να μοιράζεσαι, χωρίς να περιμένεις αντάλλαγμα

  • Παρουσίαση της ιστορίας του Αγίου Μαρτίνου και της σημασίας αυτής της γιορτής με την προβολή σύντομης ταινίας
  • Προβολή βίντεο – πρόσληψη προφορικού λόγου, εξοικείωση με στρατηγικές εκμάθησης (χρήση της εικόνας για την κατανόηση λέξεων, λέξεις δάνεια κλπ)
  • Εκμάθηση τραγουδιών – οι μαθητές με ευχάριστο και διασκεδαστικό τρόπο μαθαίνουν νέες λέξεις και βελτιώνουν την προφορά τους
  • Κατασκευή φαναριών – οι μαθητές εξοικειώνονται με μια δραστηριότητα που συνηθίζουν να κάνουν οι μαθητές τις Γερμανίας και αναπτύσσουν την λεπτή κινητικότητα και   δημιουργικότητά τους
  • Θεατρικό δρώμενο – βιωματική μάθηση
  • Παρασκευή παραδοσιακού ροφήματος Martins Punsch
  • Διοργάνωση (εφόσον το επιτρέπουν οι συνθήκες) απογευματινής πεζοπορίας με τα φαναράκια

Δεκέμβριος – Weihnachten

  • Τα Χριστούγεννα στην Γερμανία: Ήθη και έθιμα στις γερμανόφωνες χώρες – σύγκριση με τα ήθη και έθιμα στην Ελλάδα
  • Γνωριμία με το βασικό λεξιλόγιο γύρω από το θέμα με διαδικτυακά και επιτραπέζια παιχνίδια εκμάθησης και εμπέδωσης (learningapps.org, Kahoot, Quizlet κ.α
  • Κατασκευή μπισκοτόσπιτων
  • Εκμάθηση Χριστουγεννιάτικων τραγουδιών
  • Δημιουργία Χριστουγεννιάτικων καρτών και στολιδιών
  • Γλωσσικά διαδικτυακά παιχνίδια με στόχο την εμπέδωση της νέας γνώσης (escape room με την εφαρμογή genialy)
  • Γεύσεις και αρώματα: Οι μαθητές θα ετοιμάσουν και θα δοκιμάσουν παραδοσιακά ροφήματα και εδέσματα – βιωματική μάθηση και μάθηση με όλες τις αισθήσεις – Συνεργασία με τον όμιλο «Ευρωπαϊκός Πολιτισμός» με σκοπό την παρουσίαση παραδοσιακών Χριστουγεννιάτικων εδεσμάτων από διαφορετικές ευρωπαϊκές χώρες.

Ιανουάριος – Φεβρουάριος – Fasching

  • Το Καρναβάλι στην Γερμανία: Ήθη και έθιμα: οι μαθητές βρίσκουν ομοιότητες και διαφορές στον τρόπο εορτασμού του Καρναβαλιού στην Γερμανία και την Ελλάδα
  • Τραγούδια και χοροί στους ρυθμούς του Καρναβαλιού: κοινωνική μάθηση – οι μαθητές μιμούνται τις κινήσεις που παρουσιάζονται στους χορούς, μιμούνται την προφορά και μαθαίνουν με ευχάριστο και διασκεδαστικό τρόπο το λεξιλόγιο που αφορά το θέμα «Ζώα» και «Μέλη του σώματος»
  • Κατασκευή μασκών: δίνεται έμφαση στην δημιουργική έκφραση των μαθητών
  • Εκμάθηση και εμπέδωση λεξιλογίου με παιχνίδια τύπου memory, διαδικτυακά παιχνίδια (german-games.net, Kahoot, wordwall)

 

Μάρτιος – Απρίλιος – Ostern

  • Πάσχα στην Γερμανία: Ήθη και έθιμα
  • Οι μαθητές συγκρίνουν τα ήθη και έθιμα των δυο χωρών/συζητουν για ομοιότητες και διαφορές και παίζουν διαδικτυακό παιχνίδι με την εφαρμογή learningapps.org
  • Μαθαίνουν με παιγνιώδη τρόπο το λεξιλόγιο που αφορά το θέμα «Πάσχα»
  • Τραγούδια για την άνοιξη και το Πάσχα: οι μαθητές με ευχάριστο τρόπο εμπλουτίζουν το λεξιλόγιό τους και βελτιώνουν την προφορά τους
  • Κατασκευή καρτών και πασχαλινών στολιδιών με σκοπό την ανάπτυξη της δημιουργικότητας των μαθητών
  • Παιχνίδια: το κυνήγι του αβγού, σκυταλοδρομία αβγών κ.ά – βιωματικές δράσεις

 

Μάιος – Ιούνιος

  • Οι μαθητές γνωρίζουν την γιορτή του Μαίου – Maifest
  • Τραγούδια για την άνοιξη
  • Ανοιξιάτικες κατασκευές

Διδακτικό υλικό (έντυπο και ηλεκτρονικό)

  • Επιτραπέζια και διαδικτυακά παιχνίδια (ενδεικτικά)

https://learningapps.org/watch?v=p55x5f9o518

https://quizlet.com/181886579/oktoberfest-flash-cards/

https://kahoot.com/schools-u/

https://wordwall.net/

https://view.genial.ly/60755e554402f20d4fd0fb92/presentation-basic-presentation

  • Υλικό από το διαδίκτυο
  • Φύλλα εργασίας από προσωπικό αρχείο
  • Εργαλεία web

https://learningapps.org

https://quizlet.com

https://kahoot.com

https://wordwall.net

https://view.genial.ly

https://canva.com

https://postermywall.com

https://padlet

  • Προσωπικό ιστολόγιο

https://blogs.sch.gr/kapoglou/

https://blogs.sch.gr/kapoglou/2019/11/11/st-martins-punsch/

Τρόπος επιλογής μαθητών

Σε περίπτωση που ο αριθμός των μαθητών υπερβαίνει τους 20

θα προηγηθούν οι μαθητές των τάξεων Γ’ και Δ’

Τρόποι αξιολόγησης μαθητών

  • Ενδιαφέρον συμμετοχής στις δραστηριότητες του ομίλου
  • Αυτοαξιολόγηση/Ετεροαξιολόγηση
  • Διαδικτυακά ερωτηματολόγια - Googel Forms
  • Ψηφιακά κουίζ: Kahoot, Quizlet κ.ά.

Προτεινόμενο ωρολόγιο πρόγραμμα ομίλου (ημέρα/ώρα έναρξης/ώρα λήξης)

Τετάρτη

13:30-15:00

Τόπος διεξαγωγής ομίλου

Αίθουσα Γερμανικών, βιβλιοθήκη και αυλή του σχολείου

Ειδικοί εξωτερικοί συνεργάτες

  • GoetheInstitut Θεσσαλονίκης: Ψηφιακό Εργαστήρι Glossomobil 2.0
 

Συνεργασίες (ιδρύματα, οργανισμοί, σχολεία, φορείς, πρόσωπα κ.ά.)

  • Καραγιάννη Μάρα: Όμιλος Μουσικής
  • Τσεπελή Βάια: Όμιλος Ευρωπαϊκού Πολιτισμού

Εκπαιδευτικές επισκέψεις

  • Goethe Institut Θεσσαλονίκης (Εφόσον το επιτρέψουν οι συνθήκες)

Τρόπος αξιολόγησης του ομίλου

Η αξιολόγηση του ομίλου θα πραγματοποιηθεί με την χρήση online ερωτηματολογίου και την δυνατότητα σχολιασμών στο blog του ομίλου
Παραδοτέα
  • Αφίσες με θέμα τις γιορτές στις γερμανόφωνες χώρες
  • Κατασκευές μαθητών
  • Βίντεο και φωτογραφικό υλικό με τις δημιουργίες των μαθητών (Lebkuchenherz, μπισκοτόσπιτο, κάρτες κλπ)
  • Blog του ομίλου, όπου θα αναρτώνται όλες οι δραστηριότητες του ομίλου

Θα μας βρείτε εδώ...

Επικοινωνία

 

Ταχ. διεύθυνση: Γεωργίου Ζαρίφη 5

Τ.Κ. 68100 Αλεξανδρούπολη

Τηλ.: 2551024443

Fax: 2551024651

Email:  mail@dim-peir-alexandr.evr.sch.gr

Είσοδος Χρήστη

karakousisdimos-logo

Κατασκευή και συντήρηση ιστοσελίδων

Copyright © 2017 All Rights Reserved