Γεύομαι, παίζω, τραγουδώ και δημιουργώ με τον Γερμανικό Πολιτισμό
Θεματική/ές που εντάσσεται ο όμιλος
Γερμανικός Πολιτισμός
Αριθμός ωρών ομίλου ανά εβδομάδα
2
Τάξη ή τάξεις που απευθύνεται ο όμιλος
Γ’-Ε’
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
Γενικοί στόχοι του ομίλου είναι:
Οι μαθητές
να γνωρίσουν την γερμανική γλώσσα και τον γερμανικό πολιτισμό μέσα από βιωματικές και παιγνιώδεις δράσεις, κάνοντας χρήση εργαλείων Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) και αποκομίζοντας παιδαγωγικά, κοινωνικά και πολιτισμικά οφέλη
να έρθουν σε επαφή με ένα διαφορετικό πολιτιστικό περιβάλλον
να αναπτύξουν διαπολιτισμική συνείδηση (ανάπτυξη γνώσεων γύρω από τις γιορτές, τα ήθη και έθιμα των γερμανόφωνων χωρών)
εξάλειψη προκαταλήψεων και στερεοτύπων, διεύρυνση των κοινωνικών και πολιτιστικών γνώσεων
να εξασκήσουν τις ικανότητές τους στις ΤΠΕ
να ανάπτυξη την δημιουργικότητά τους και
να αποκτήσουν δεξιότητες στην κοινωνική μάθηση
Γλωσσικοί στόχοι:
πρόσληψη και αναπαραγωγή γραπτού λόγου
με τη βοήθεια πολλαπλών οπτικών ερεθισμάτων
με τη δημιουργία αφισών
πρόσληψη και αναπαραγωγή προφορικού λόγου
με τη βοήθεια οπτικοακουστικών ερεθισμάτων
με παιχνίδια ρόλων και ασκήσεις επιτονισμού
εμπλουτισμός του λεξιλογίου τους στα Γερμανικά
Παιδαγωγικοί Στόχοι:
ανάπτυξη σχέσεων συνεργασίας
ανάπτυξη θετικής στάσης για την εκμάθηση ξένων γλωσσών
εξοικείωση με στρατηγικές εκμάθησης (π.χ. κατανόηση λέξεων από τα συμφραζόμενα)
Εξοικείωση με στρατηγικές εκμάθησης (π.χ κατανόηση λέξεων από τα συμφραζόμενα κ.α)
Διδακτική μεθοδολογία
Μάθηση με παιγνιώδη και βιωματικό τρόπο
Επαγωγική μάθηση – οι μαθητές μαθαίνουν κανόνες και συσχετισμοί με παραδείγματα, μιμούνται και ανακαλύπτουν μόνοι τους
Χρήση ποικίλων διαύλων εκμάθησης, ώστε να καλύπτονται με ιδανικό τρόπο οι ανάγκες κάθε μαθησιακού τύπου (πολυ-αισθητηριακή /ολιστική μάθηση με την ακοή, την όραση, την αφή, την όσφρηση, την ανάγνωση, την κίνηση, την ομιλία, τη γραφή, τη ζωγραφική).
Εναλλαγή διαφόρων μορφών εργασίας (ατομική, κατά ζεύγη, σε μικρές ή μεγάλες ομάδες)
Αναλυτικό Πρόγραμμα (με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα υλοποίησής από Οκτώβριο μέχρι Μάιο ή Ιούνιο)
Οκτώβριος - Oktoberfest
Γνωριμία με την ομάδα του ομίλου και προσδιορισμός στόχων και πλάνου εργασίας
Εξοικείωση με εκφράσεις για χαιρετισμό, αποχαιρετισμό στα Γερμανικά (παιχνίδια ρόλων)
Γνωριμία με την γιορτή της μπύρας – Oktoberfest (προβολή βίντεο και παρουσιάσεων)
Παραδοσιακές στολές και Lebkuchen: οι μαθητές χειροτεχνούν/ζωγραφίζουν Lebkuchen και τις στολές που φορούν οι Γερμανοί κατά τη διάρκεια της γιορτής και αναπτύσσουν την δημιουργικότητά τους
Παιχνίδι γνώσεων (learningapps.org και wordwall.com με στόχο την εμπέδωση των νέων γνώσεων και του λεξιλογίου
Εκμάθηση παραδοσιακού χορού Schuhplattler – οι μαθητές βιώνουν τον νέο πολιτισμό με ευχάριστο και διασκεδαστικό τρόπο
Γνωριμία γερμανικών γεύσεων (Brezel, λουκάνικα κ.ά): Οι μαθητές θα απολαύσουν ένα παραδοσιακό γερμανικό γεύμα: Οι δραστηριότητες έχουν βιωματικό χαρακτήρα και συμμετέχουν όλες οι αισθήσεις
Δημιουργία συνεργατικής αφίσας με θέμα «Oktoberfest» - αναπαραγωγή γραπτού λόγου και εμπέδωση της νέας γνώσης, χρήση ΤΠΕ και ανάπτυξη συνεργασίας
Εφόσον το επιτρέπουν οι συνθήκες: Διάχυση του ομίλου και των δραστηριοτήτων του στους μαθητές του Σχολείου ή/και στους γονείς των μαθητών του ομίλου με την διοργάνωση 30-40’ παρουσίασης (powerpoint, τραγούδια και παραδοσιακός χορός και παρουσίαση των δραστηριοτήτων στους μαθητές του ομίλου «Ευρωπαϊκός Πολιτισμός»
Νοέμβριος – Martinstag
Τοέθιμο το οποίο μαθαίνει στα παιδιά τη χαρά και τη σημασία του να δίνεις και να μοιράζεσαι, χωρίς να περιμένεις αντάλλαγμα
Παρουσίαση της ιστορίας του Αγίου Μαρτίνου και της σημασίας αυτής της γιορτής με την προβολή σύντομης ταινίας
Προβολή βίντεο – πρόσληψη προφορικού λόγου, εξοικείωση με στρατηγικές εκμάθησης (χρήση της εικόνας για την κατανόηση λέξεων, λέξεις δάνεια κλπ)
Εκμάθηση τραγουδιών – οι μαθητές με ευχάριστο και διασκεδαστικό τρόπο μαθαίνουν νέες λέξεις και βελτιώνουν την προφορά τους
Κατασκευή φαναριών – οι μαθητές εξοικειώνονται με μια δραστηριότητα που συνηθίζουν να κάνουν οι μαθητές τις Γερμανίας και αναπτύσσουν την λεπτή κινητικότητα και δημιουργικότητά τους
Διοργάνωση (εφόσον το επιτρέπουν οι συνθήκες) απογευματινής πεζοπορίας με τα φαναράκια
Δεκέμβριος – Weihnachten
Τα Χριστούγεννα στην Γερμανία: Ήθη και έθιμα στις γερμανόφωνες χώρες – σύγκριση με τα ήθη και έθιμα στην Ελλάδα
Γνωριμία με το βασικό λεξιλόγιο γύρω από το θέμα με διαδικτυακά και επιτραπέζια παιχνίδια εκμάθησης και εμπέδωσης (learningapps.org, Kahoot, Quizlet κ.α
Κατασκευή μπισκοτόσπιτων
Εκμάθηση Χριστουγεννιάτικων τραγουδιών
Δημιουργία Χριστουγεννιάτικων καρτών και στολιδιών
Γλωσσικά διαδικτυακά παιχνίδια με στόχο την εμπέδωση της νέας γνώσης (escape room με την εφαρμογή genialy)
Γεύσεις και αρώματα: Οι μαθητές θα ετοιμάσουν και θα δοκιμάσουν παραδοσιακά ροφήματα και εδέσματα – βιωματική μάθηση και μάθηση με όλες τις αισθήσεις – Συνεργασία με τον όμιλο «Ευρωπαϊκός Πολιτισμός» με σκοπό την παρουσίαση παραδοσιακών Χριστουγεννιάτικων εδεσμάτων από διαφορετικές ευρωπαϊκές χώρες.
Ιανουάριος – Φεβρουάριος – Fasching
Το Καρναβάλι στην Γερμανία: Ήθη και έθιμα: οι μαθητές βρίσκουν ομοιότητες και διαφορές στον τρόπο εορτασμού του Καρναβαλιού στην Γερμανία και την Ελλάδα
Τραγούδια και χοροί στους ρυθμούς του Καρναβαλιού: κοινωνική μάθηση – οι μαθητές μιμούνται τις κινήσεις που παρουσιάζονται στους χορούς, μιμούνται την προφορά και μαθαίνουν με ευχάριστο και διασκεδαστικό τρόπο το λεξιλόγιο που αφορά το θέμα «Ζώα» και «Μέλη του σώματος»
Κατασκευή μασκών: δίνεται έμφαση στην δημιουργική έκφραση των μαθητών
Εκμάθηση και εμπέδωση λεξιλογίου με παιχνίδια τύπου memory, διαδικτυακά παιχνίδια (german-games.net, Kahoot, wordwall)
Μάρτιος – Απρίλιος – Ostern
Πάσχα στην Γερμανία: Ήθη και έθιμα
Οι μαθητές συγκρίνουν τα ήθη και έθιμα των δυο χωρών/συζητουν για ομοιότητες και διαφορές και παίζουν διαδικτυακό παιχνίδι με την εφαρμογή learningapps.org
Μαθαίνουν με παιγνιώδη τρόπο το λεξιλόγιο που αφορά το θέμα «Πάσχα»
Τραγούδια για την άνοιξη και το Πάσχα: οι μαθητές με ευχάριστο τρόπο εμπλουτίζουν το λεξιλόγιό τους και βελτιώνουν την προφορά τους
Κατασκευή καρτών και πασχαλινών στολιδιών με σκοπό την ανάπτυξη της δημιουργικότητας των μαθητών
Παιχνίδια: το κυνήγι του αβγού, σκυταλοδρομία αβγών κ.ά – βιωματικές δράσεις
Μάιος – Ιούνιος
Οι μαθητές γνωρίζουν την γιορτή του Μαίου – Maifest