Ονοματεπώνυμο εκπαιδευτικού (1) Ειρήνη Νώλη
Κλάδος/Ειδικότητα (1) ΠΕ70-Δασκάλων
Ονοματεπώνυμο [ εκπαιδευτικού (2)
Κλάδος/Ειδικότητα (2)
Τίτλος του ομίλου «Μια φορά κι έναν καιρό…»
Θεματική/ές που εντάσσεται ο όμιλος Κοινωνική ζωή, λογοτεχνία, λαϊκή παράδοση, περιβάλλον
Αριθμός ωρών ομίλου ανά εβδομάδα Δύο (2)
Τάξη ή τάξεις που απευθύνεται ο όμιλος A-B

Προσδοκώμενα μαθησιακά

Αποτελέσματα

      Καλλιέργεια της φαντασίας και της γλωσσικής έκφρασης, καθώς και των γλωσσικών δεξιοτήτων που θα ανατρέπει τον προσανατολισμό της μαθησιακής διδασκαλίας μέσα από την αναδιήγηση και τη δραματοποίηση.

      Η ανάπτυξη δημιουργικότητας και κριτικής σκέψης

      Ανάδυση του ψηφιακού γραμματισμού μέσω της καλλιέργειας της φιλαναγνωσίας και της καλλιέργειας των ψηφιακών δεξιοτήτων δημιουργώντας e-books με εφαρμογές όπως το Storybird, Storyjumper και comics (Toondoo, Pixton).

      Συμβολή στην ψυχοκινητική, γνωστική, αντιληπτική και συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού.

Διδακτική μεθοδολογία

      Προβολή εικόνων του παραμυθιού και ταυτόχρονη διήγηση αυτού από την εκπαιδευτικό.

      Σιωπηρή ανάγνωση του παραμυθιού από όλους τους μαθητές

      Αφήγηση του παραμυθιού από τον «παραμυθά», συγγραφέα βιβλίου, τη δασκάλα ή ένα μαθητή που διαβάζει ευανάγνωστα

      Διήγηση του παραμυθιού από έναν παππού ή μια γιαγιά

      Εφαρμογή πολυτροπικής εγγύτητας με τη χρήση εικόνας και ήχου (ακούσματα παραμυθιού από ένα dvd ή cd

      Παρακολούθηση του παραμυθιού από το youtube

Αναλυτικό Πρόγραμμα (με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα

υλοποίησής από Οκτώβριο μέχρι Μάιο    ή Ιούνιο)

                 Οκτώβριος: 1) Δημιουργία νέου παραμυθιού με τη χρήση εικόνων (ατομικά ή ομαδικά). 2) Χρησιμοποίηση διάφορων τεχνοτροπιών (κολάζ, βελουτέ, νερομπογιές, δαχτυλομπογιές για να εικονογραφηθούν τα παραμύθια Νοέμβριος: 1) Σύνθεση των εικόνων με τη σωστή σειρά για τη δημιουργία της σωστής πλοκής του παραμυθιού. 2) Άσκηση δημιουργικής φαντασίας με την παραλλαγή ενός παραμυθιού, όπως για παράδειγμα η κοκκινοσκουφίτσα και ο κακός λύκος να παρουσιαστεί ως σκουφοκοκκινίτσα και ο καλός λύκος με απώτερο σκοπό το σεβασμό προς τα ζώα. Δεκέμβριος: 1) Επέκταση του παραμυθιού μετά το τέλος της ιστορίας με πολλή φαντασία 2) ανάμειξη παραμυθιών με απώτερο σκοπό την ανάπτυξη της δημιουργικότητας των παιδιών. 2)δημιουργία παραμυθιού με ήρωες του ίδιους τους τους εαυτούς. Ως εικονογράφηση θα γίνει χρήση δικών τους φωτογραφιών. Ιανουάριος: 1)Να δημιουργήσουν τα δικά τους βιβλία κάνοντας χρήση των αισθήσεών τους π.χ. «τι άρωμα έχει αυτό το παραμύθι;» «Αν είχε χρώμα ποιο θα ήταν;» 2) Διάνθιση του παραμυθιού, το οποίο παρουσιάζεται με συμβολικές εικόνες και περιεκτικά. Φεβρουάριος: 1)Αφήγηση παραμυθιών από τους μαθητές και τις μαθήτριες, είτε δικές τους δημιουργίες, είτε γνωστών παραμυθιών. 2) Δραματοποίηση (μεταμφίεση μαθητών) του παραμυθιού και βίωμα αυτού με το σώμα και τις κινήσεις. Μάρτιος: 1) Δημιουργία e-book ή κόμικς με ήρωες που θα αποδώσουν με το δικό τους τρόπο (storybird, Storyjumper, toondoo, pixton). 2) Δημιουργία κολάζ με ήρωες παραμυθιών, απόδοση υπόθεσης παραμυθιών σε εικόνες, δημιουργία ψηφιδωτών με εφημερίδες. Απρίλιος: 1)Δημιουργία βιβλίου μεγάλων συγγραφέων, όπου θα μιλούν γι’αυτούς τους συγγραφείς, όπως του Γκράχαμ Γκρίν, Άντερσεν, Ντίκενς και φυσικά του δικού μας Ευγένιου Τριβιζά ή άλλων ελλήνων συγγραφέων των οποίων διαβάσαμε τα παραμύθια. 2) Δημιουργία του σπιτιού του παραμυθιού, όπου θα τοποθετηθούν παραμύθια δικά τους. Μάιος: 1) Δημιουργία μικρής βιβλιοθήκης μέσα στην τάξη με βιβλία που θα φέρουν από το σπίτι τους και ήρωες ή μαριονέτες με τους αγαπημένους τους ήρωες, όπου ο καθένας θα το διηγηθεί με το δικό του τρόπο. Όλα θα τοποθετηθούν μέσα σε μια βαλίτσα που θα ονομάσουμε «μαγική». 2)Αφήγηση παραμυθιών παρέα με μια «μασκότ». Δεν υπάρχει καλύτερο από ένα ποντικάκι-αφηγητή που θα συνοδεύει την ανάγνωση στην ομάδα μαθητών. Ιούνιος: 1) «Η μηχανή της ανάγνωσης». Με την κανονική ανάγνωση μια ιστορίας δίνουμε το δάχτυλο σε ένα μαθητή για να κατευθύνει εκείνο την ανάγνωση. Διαβάζω κανονικά το κείμενο που υποδεικνύει το δάχτυλο. Αστεία διαδικασία, αλλά συνάμα και πολύ χρήσιμη, ώστε το παιδί να κάνει τη σύνδεση ανάμεσα στα σημαδάκια της σελίδας και τις λέξεις που βγαίνουν από το στόμα. 2)Το πάζλ της ιστορίας μας. Τα παιδιά, αφού η δασκάλα φωτοτυπησει το βιβλίο και το κόψει και βρει μιαν άκρη, τοποθετεί το βιβλίο σαν παζλ και τα παιδιά πρέπει να το συνθέσου,

t

Χρησιο

Διδακτικό υλικό (έντυπο και ηλεκτρονικό)

«1001 δραστηριότητες για να αγαπήσω το βιβλίο» του Φίλιπ Μπρασέρ, εκδ. Μεταίχμιο.

Η συμβολή των εικονογραψημένων μικρών ιστοριών στον εμπλουτισμό του λεξιλογίου των νηπίων της Ελένης Σιβροπούλου και του Χατζησαββίδη Σ.

http://elenimamanou.blogspot.com/2015/01/blog-post.html  

https://5o-7oniptyrnavou.blogspot.com/2014/04/2.html

Τρόπος επιλογής μαθητών Με χειροτεχνίες και απόδοση του παραμυθιού μέσα από την τέχνη(ζωγραφική, θέατρο, μουσική απόδοση παραμυθικής ιστορίας, παντομίμα, κολάζ, κόμικ, γελοιογραφίες, ηλεκτρονικό κόμικ
Τρόποι αξιολόγησης μαθητών Περιληπτική παρουσίαση των δημιουργημάτων των μαθητών που κοσμούν τους τοίχους της τάξης και από την καταγραφή των εντυπώσεών τους σε ένα οδηγό αυτοαξιολόγησης. Επιπρόσθετα οι συζητήσεις με τους γονείς μας θα αποτελέσουν ένα είδος αξιολόγησης κατά πόσον ήταν γόνιμη η δράση των παιδιών
Προτεινόμενο ωρολόγιο πρόγραμμα ομίλου (ημέρα/ώρα έναρξης/ώρα λήξης)

Ημέρα: Κάθε Τρίτη

Ώρα: 1.15μμ-3.00 μμ

Τόπος διεξαγωγής ομίλου Σχολική αίθουσα σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο
Ειδικοί εξωτερικοί συνεργάτες

Δ.Π.Θ.

Επίσκεψη στο Δημοτικό Θέατρο Αλεξ/πολης για να δουν τα παιδιά το χώρο και να αντιληφθούν τον τρόπο που δραματοποιείται ένα παραμύθι

Συνεργασίες (ιδρύματα, οργανισμοί, σχολεία, φορείς, πρόσωπα κ.ά.)

Δ.Π.Θ.

Επίσκεψη στο Δημοτικό Θέατρο Αλεξ/πολης για να δουν τα παιδιά το χώρο και να αντιληφθούν τον τρόπο που δραματοποιείται ένα παραμύθι

Εκπαιδευτικές επισκέψεις

Επίσκεψη στη βιβλιοθήκη του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης και του Τμήματος των Νηπιαγωγών. Συνάντηση με την καθηγήτρια του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης που διδάσκει το μάθημα των Καλλιτεχνικών για να μυήσει τα παιδιά στη διαδικασία της εικονογράφησης.

Δημιουργική αφήγηση από τον καθηγητή του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης που διδάσκει το μάθημα Θεάτρου ή θεατρικής αγωγής και να μιλήσει στα παιδιά για τη δραματοποίηση ενός παραμυθιού και να γίνουμε όλοι μαζί ηθοποιοί και ήρωες των ιστοριών με τις οποίες θα ταξιδεύουμε όλη τη χρονιά

Επίσκεψη μέσω διαδικτύου στο σπίτι ενός παραμυθά, αφού πρώτα θα έχουμε αγοράσει ένα παραμύθι του και θα το έχουμε επεξεργαστεί.

Επίσκεψη σε ένα βιβλιοπωλείο για να δούμε τα παραμύθια του και να μάθουμε με ποιο τρόπο διαλέγουμε όμορφα παραμύθια

Τρόπος αξιολόγησης του ομίλου Αξιολόγηση παιδιών στον όμιλο με ενεργή συμμετοχή και αγαπητική σχέση με το παραμύθι.
Παραδοτέα

Συγγραφή ενός παραμυθιού και δραματοποίηση αυτού από όλα τα παιδιά του ομίλου.

Παρουσιάσεις ιστοριών με το εργαλείο του vimeo και του sutori, και δημιουργία τευχίδιων κόμικς που θα παράξουν οι μαθητές. Δημιουργία e-book με όμορφες ιστοριούλες με το εργαλείο pixton, toondoo ή storyjumper

Βιβλιογραφία

Σιβροπούλου. Ρ. (2003) Ταξίδι στον κόσμο των εικονογραφημένων μικρών ιστοριών, θεωρητικές και διδακτικές διαστάσεις, Αθήνα: Μεταίχμιο

Ματσαγγούρας Η. (2001) Κειμενοκεντρική προ΄σεγγιση του γραπτού λόγου, Γρηγόρης, Αθήνα.

Κανατσούλη Μ. (2002) Εισαγωγή στη θεωρία και κριτική της παιδικής λογοτεχνίας, Θεσσαλονίκη, University Studio Press

Θα μας βρείτε εδώ...

Επικοινωνία

 

Ταχ. διεύθυνση: Γεωργίου Ζαρίφη 5

Τ.Κ. 68100 Αλεξανδρούπολη

Τηλ.: 2551024443

Fax: 2551024651

Email:  mail@dim-peir-alexandr.evr.sch.gr

Είσοδος Χρήστη

karakousisdimos-logo

Κατασκευή και συντήρηση ιστοσελίδων

Copyright © 2017 All Rights Reserved