Εργαστήρια Δεξιοτήτων

 

“Open Minds@ Include.net-creative pedagogies, global competencies for inclusion” Erasmus+, KA229           

Το διάστημα 5 με 9 Απριλίου 2022, πραγματοποιήθηκε η δεύτερη επιμορφωτική συνάντηση των εκπαιδευτικών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα Erasmus+ Open Minds@ Include.net, στην πόλη Σμύρνη της Τουρκίας. Το σχολείο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Lamia Karer Secondary School διοργάνωσε την επιμόρφωση στην οποία συμμετείχαν, δια ζώσης, εκπαιδευτικοί από την Τουρκία, την Αγγλία, την Ελλάδα και τη Ρουμανία και, διαδικτυακά, εκπαιδευτικοί από τη Φινλανδία. Από το σχολείο μας συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί: Φωτεινή Μπρούτσου (Υποδ/ντρια, ΠΕ70), Χρήστος Παπαδάκης (Πληροφορικής, ΠΕ 86), Λαμπρινή Χατζοπούλου(Δασκάλα, ΠΕ 70) και Σουλτάνα Κιριμαλάκη (Δασκάλα ΠΕ 70).

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει σαν στόχο την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε παιδαγωγικές μεθόδους, τεχνικές και τρόπους που στηρίζουν και ενισχύουν τη συμμετοχή των μαθητών στη διαδικασία της μάθησης, την συμπερίληψη, την ανάπτυξη της αυτοεκτίμησης, του αλληλοσεβασμού και της αποδοχής όλων. Ταυτόχρονα, σε κάθε συνάντηση παρουσιάζονται τρόποι να καλλιεργηθούν στους μαθητές οι δεξιότητες του 21ου αιώνα, τα 6 C της εκπαίδευσης: Critical Thinking (Κριτική Σκέψη), Collaboration (Συνεργατικότητα), Communication (Επικοινωνία), Creativity (Δημιουργικότητα) Citizenship/Culture (Ιθαγένεια/Πολιτισμός), Character Education/Connectivity (Εκπαίδευση χαρακτήρων/Συνδεσιμότητα)

Σ΄αυτή τη συνάντηση το πρόγραμμα περιελάμβανε:

Την πρώτη μέρα, καλωσόρισμα από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου και από αντιπροσωπεία μαθητών. Επίσης, παρουσίαση της θεατρικής τεχνικής του Μανδύα του Ειδικού(Mantle of the Expert) όπως την εφαρμόσαμε στα σχολεία μας.

Ακολούθησε παρουσίαση και εργαστήρι: Τι είναι η κριτική σκέψη (Critical Thinking); Πως μπορούμε να καλλιεργήσουμε την κριτική σκέψη στους μαθητές μας ώστε να μπορούν να κατανοούν, να φιλτράρουν, να αμφισβητούν τις πληροφορίες που δέχονται καθημερινά και να δημιουργούν τη δική τους άποψη;

Τη δεύτερη μέρα, το πρόγραμμα περιελάμβανε επίσκεψη και ξενάγηση στην Αρχαία Έφεσο και στο Μουσείο.

Την τρίτη μέρα επιμορφωτές από το μουσικό ινστιτούτο Olten Filarmoni Sanat Okulu ανέλαβαν να μας παρουσιάσουν τη θεωρία M. L. T. (Music Learning Theory) του Edwin E.Gordon. Η θεωρία αφορά στο πως τα βρέφη και τα παιδιά μαθαίνουν τη μουσική και βασίστηκε σε έρευνες και μελέτες που διήρκησαν πάνω από 50 χρόνια. Το Ινστιτούτο έχει εμπειρία καθώς εφαρμόζει τεχνικές που βασίζονται στην MLT στις τάξεις του.

Ακολούθησε ο σχεδιασμός της εφαρμογής της επιμόρφωσης στα σχολεία των εταίρων και ο προγραμματισμός της επόμενης συνάντησης στην Φινλανδία, σύμφωνα με την ατζέντα του προγράμματος. Η συνάντηση στη Φινλανδία ορίστηκε για τα μέσα Μαΐου.

Ήταν μια πολύ ενδιαφέρουσα εμπειρία καθώς η διοργάνωση ήταν άψογη, το πρόγραμμα πολύ ενδιαφέρον και οι συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών αποτελεσματική μέσα σε φιλικό κλίμα. Βέβαια, οφείλουμε να ευχαριστήσουμε την υπεύθυνη του προγράμματος στη Σμύρνη  Özden Ugur και την ομάδα της για τον σχεδιασμό της επιμόρφωσης και την εγκάρδια φιλοξενία. Ολοκληρώνοντας, πρέπει να αναφέρουμε πως το σχολείο μας συμμετέχει ενεργά και με επιτυχία στην εφαρμογή και υλοποίηση των επιμορφωτικών δράσεων του προγράμματος και χαίρει της φιλίας και της εκτίμησης των εταίρων.

Ευελπιστούμε να συνεχίσουμε έτσι και στο μέλλον χωρίς εμπόδια και αναστολές!                                  

Φωτεινή Μπρούτσου (ΠΕ 70, Υπεύθυνη του Σχεδίου)

Θα μας βρείτε εδώ...

Επικοινωνία

 

Ταχ. διεύθυνση: Γεωργίου Ζαρίφη 5

Τ.Κ. 68100 Αλεξανδρούπολη

Τηλ.: 2551024443

Fax: 2551024651

Email:  mail@dim-peir-alexandr.evr.sch.gr

Είσοδος Χρήστη

karakousisdimos-logo

Κατασκευή και συντήρηση ιστοσελίδων

Copyright © 2017 All Rights Reserved