ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΡΑΣΗΣ

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΕΚΠ/ΚΟΥ

ΠΙΝΙΟΥ ΜΑΤΟΥΛΑ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΠΕ 70

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΕΚΠ/ΚΟΥ

ΚΑΦΕΤΖΗ ΑΓΑΘΗ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΠΕ 06

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΟΜΙΛΟΥ

ΟΜΙΛΟΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ (ΜΕΣΑ ΑΠΌ ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ)

(Αρχαίο Ελληνικό θέατρο και Shakespeare)

Μελέτη του αρχαίου ελληνικού θεάτρου και του θεάτρου του Shakespeare-Ελισαβετιανού θεάτρου. Μελέτη των οικονομικών, κοινωνικών και πολιτικών συνθηκών των δυο ιστορικών περιόδων αλλά και της αρχιτεκτονικής των αντίστοιχων θεάτρων.

ΤΑΞΗ

Ε'-Στ΄

ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ

(Αν ο αριθμός των μαθητών υπερβαίνει τους 23 αιτιολογήστε γιατί)

20-23

ΣΤΟΧΟΙ

Οι μαθητές σε ρόλο μικρών εξερευνητών θα επιχειρήσουν ένα ιστορικό και εικαστικό ταξίδι αρχικά στον 5ο αιώνα με όχημα το ιστορικό μυθιστόρημα, επιχειρώντας να διερευνήσουν τα ιστορικά στοιχεία της εποχής και το πως αυτά σχετίζονται με την ακμή του θεάτρου. Στη συνέχεια θα ασχοληθούν με τις συνθήκες της περιόδου του Shakespeare μελετώντας ιστορικές πληροφορίες από πρωτογενείς και δευτερογενείς πηγές αλλά και λογοτεχνικά βιβλία του Ουίλιαμ Σαίξπηρ. Η αναμενόμενη κατάληξη είναι η κατανόηση από τους μαθητές ότι όπου υπάρχουν ακμαίες συνθήκες (οικονομικές, κοινωνικές κ.ά.) ακμάζει ο πολιτισμός, τα γράμματα και το θέατρο.

Βασικός στόχος

Οι μαθητές να γνωρίσουν σε βάθος τις συγκεκριμένες ιστορικές περιόδους, αποκτώντας γνώσεις που δεν θα είχαν ποτέ στα πλαίσια της σχολικής πραγματικότητας, με όχημα σε πρώτο επίπεδο τις ιστορικές πηγές (πρωτογενείς και δευτερογενείς) και σε δεύτερο το ιστορικό μυθιστόρημα το οποίο θα μετατρέψει τη μάθηση σε απολαυστική διαδικασία λόγω της παραστατικότητας με την οποία παρουσιάζει τα γεγονότα και τελικά μετουσιώνει τη γνώση σε μια κάπως «ανώδυνη» διαδικασία. Η βιωματική προσέγγιση θα επιτευχθεί μέσα από τη λογοτεχνία και τη δραματοποίηση που θα ακολουθήσει όπου θα τους προσφερθεί η δυνατότητα της προσωπικής έκφρασης.

      Ειδικοί στόχοι

      Να γνωρίσουν το αρχαίο ελληνικό θέατρο και το Ελισαβετιανό θέατρο, να τα συγκρίνουν καταγράφοντας ομοιότητες και διαφορές και να εξετάσουν την επιρροή του πρώτου στο δεύτερο.

      Να γνωρίσουν τον κόσμο του θεάτρου και τη διαδικασία οργάνωσης μια παράστασης.

      Να εξαγάγουν χρήσιμα συμπεράσματα σε σχέση με τη σημερινή εποχή, την επιρροή που ασκούν οι οικονομικές, κοινωνικές και πολιτικές συνθήκες στη δημιουργική διάθεση των ανθρώπων και την παραγωγή έργων τέχνης.

      Να εκφράσουν τη ρομαντική τους διάθεση.

      Να παροτρυνθούν να συνθέτουν μόνοι τους μικρές ιστορίες-παραμύθια βασισμένες στις εμπειρίες που αποκτήθηκαν κατά τη διάρκεια σειράς μαθημάτων της εν λόγω χρονικής περιόδου.

      Να μάθουν να επιβεβαιώνουν μόνοι τους ιστορικές πληροφορίες από το μυθιστόρημα με βάση διευθυνόμενες δραστηριότητες (γραφή μικρών ιστοριών, εικαστικά, δραματοποίηση, προβολή οπτικοακουστικού υλικού, έρευνα στο διαδίκτυο, ενσυναίσθηση).

      Να εξοικειωθούν με την ομαδοσυνεργατική εργασία και να ξεπερνούν τις διαφορές τους αξιοποιώντας την διαφορετικότητα τους.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ/ΔΡΑΣΕΩΝ

Στα πλαίσια του προγράμματος θα ασχοληθούμε:

1η Θεματική Ενότητα (Διάρκεια 2 μήνες)

Αρχαίο Ελληνικό θέατρο

v  Πολιτικές-κοινωνικές-οικονομικές συνθήκες του 5ου αι. π.χ.

v  Είδη θεάτρου (κωμωδία, τραγωδία)

v  Κοινό, θεατές

v  Εκτενής αναφορά στα σπουδαιότερα αρχαία θέατρα.

Οι μαθητές θα πάρουν πληροφορίες, θα εμπλακούν και θα διασκεδάσουν μαθαίνοντας.

Θα προσεγγίσουν κοινωνικά, πολιτικά και εικαστικά τη συγκεκριμένη περιόδο (Σημαντικά ιστορικά γεγονότα, τέχνη, τρόπος ζωής, ήθη, γευστικές συνήθειες). Θα χρησιμοποιήσουν το ιστορικό μυθιστόρημα σαν όχημα για να κατανοήσουν τα ήθη της εποχής.

Τα μυθιστορήματα τα οποία θεωρήθηκαν ότι απεικονίζουν το πνεύμα της εποχής και τα οποία αποφασίστηκε να μελετηθούν είναι:

  1. «Η ζωή των παιδιών στην Αρχαία Ελλάδα», «Μεταίχμιο», Βιβιάν Κενίγκ
  2. «Ένα κορίτσι φτερουγίζει στον Κεραμεικό», μια αντιπολεμική ιστορία στην Αθήνα των κλασικών χρόνων, «Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς», Μπουλώτης Χρήστος
  3. «Μισή μαγική ώρα στην Επίδαυρο», «Εκδόσεις Πατάκη», Κατερίνα Σέρβη

2η Θεματική Ενότητα (2 μήνες)

Ελισαβετιανό θέατρο

v  Διαφορές και ομοιότητες του αρχαίου ελληνικού θεάτρου και του θεάτρου του Σαίξπηρ.

v  Αρχιτεκτονική αρχαίου ελληνικού και ελισαβετιανού θεάτρου-ηθοποιοί των δύο θεάτρων.

v  Σχέση θεάτρου με τη θρησκεία την εκπαίδευση και την πολιτική.

v  Αναφορά στους σπουδαιότερους εκπροσώπους του Ελισαβετιανού θεάτρου και στα έργα τους (WilliamShakespeare, ChristopherMarlow, Ben Johnson)

3η Θεματική Ενότητα (3 μήνες)

ü  Εκπαιδευτική εκδρομή στην Καβάλα στο αρχαίο θέατρο των Φιλίππων.

ü  Προετοιμασία και δραματοποίηση ενός σαιξπηρικού έργου ύστερα από συμφωνία με τους μαθητές. Παρουσίαση του έργου στο ευρύτερο κοινό, διάχυση μέσα από αυτό της φιλοσοφίας της δημιουργίας του Ομίλου.

ΩΡΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΩΣ

2

ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ

Διαδίκτυο (εκπαιδευτικές ιστοσελίδες), Λογοτεχνικά βιβλία, Ιστορικά μυθιστορήματα, προβολή DVD με ιστορίες του Σαίξπηρ προσαρμοσμένες για παιδιά.

ΠΑΡΑΔΟΤΕΑ

Ανάρτηση δράσεων του Ομίλου που θα πραγματοποιηθούν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, στην ιστοσελίδα του σχολείου.

'Εντυπο με τις ιστορίες που θα γράψουν οι μαθητές.

Παρουσίαση θεατρικού έργου στο τέλος της σχολικής χρονιάς στους μαθητές και στους γονείς(διάχυση της φιλοσοφίας του Ομίλου).

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΜΕΦΟΡΕΙΣκ.λπ.

Συνεργασία με το Σύλλογο Αρχιτεκτόνων Έβρου (ΣΑΕ).

ΑΛΛΟ

 

Θα μας βρείτε εδώ...

Επικοινωνία

 

Ταχ. διεύθυνση: Γεωργίου Ζαρίφη 5

Τ.Κ. 68100 Αλεξανδρούπολη

Τηλ.: 2551024443

Fax: 2551024651

Email:  mail@dim-peir-alexandr.evr.sch.gr

Είσοδος Χρήστη

karakousisdimos-logo

Κατασκευή και συντήρηση ιστοσελίδων

Copyright © 2017 All Rights Reserved