Όμιλοι
ΟΜΙΛΟΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΡΑΣΗΣ
ΦΟΡΜΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΟΜΙΛΟΥ
ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΕΚΠ/ΚΟΥ | ΠΙΝΙΟΥ ΜΑΤΟΥΛΑ |
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ | ΠΕ 70 |
ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΕΚΠ/ΚΟΥ | ΚΑΦΕΤΖΗ ΑΘΗ |
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ | ΠΕ 06 |
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΟΜΙΛΟΥ |
ΟΜΙΛΟΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΜΕΣΑ ΑΠΌ ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ (Μελέτη μιας συγκεκριμένης ιστορικής περιόδου) Μελέτη μιας συγκεκριμένης ιστορικής περιόδου όσον αφορά στις οικονομικές, κοινωνικές και πολιτικές συνθήκες της. Επίδραση των συνθηκών αυτών στα πολιτιστικά δρώμενα της εποχής. |
ΤΑΞΗ | Δ΄-Ε'-Στ΄ |
ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ (Αν ο αριθμός των μαθητών υπερβαίνει τους 20 αιτιολογήστε γιατί) |
20-23 |
ΣΤΟΧΟΙ |
Οι μαθητές σε ρόλο μικρών εξερευνητών θα επιχειρήσουν ένα ιστορικό και εικαστικό ταξίδι στη συγκεκριμένη περίοδο με όχημα τα ιστορικά στοιχεία τα οποία θα αναζητήσουν σε βιβλία, διαδίκτυο, λογοτεχνία, μουσική, αλλά και στην ηθογραφία της εποχής επιχειρώντας έτσι να αποκωδικοποιήσουν τον τρόπο ζωής καθώς και την επίδραση του στα πολιτιστικά δρώμενα. Η αναμενόμενη κατάληξη είναι η κατανόηση από τους μαθητές ότι οι συνθήκες διαβίωσης (οικονομικές, κοινωνικές κ.ά.) είναι απόλυτα συνδεδεμένες με τον πολιτισμό που παράγει κάθε ιστορική περίοδος. Βασικός στόχος Οι μαθητές να γνωρίσουν σε βάθος τη συγκεκριμένη ιστορική περίοδο, αποκτώντας γνώσεις που δεν θα είχαν ποτέ στα πλαίσια της σχολικής πραγματικότητας, με όχημα σε πρώτο επίπεδο τις ιστορικές πηγές (πρωτογενείς και δευτερογενείς) και σε δεύτερο τη λογοτεχνία, την ποίηση, την μουσική αλλά και το θέατρο της εποχής το οποίο θα μετατρέψει τη μάθηση σε απολαυστική διαδικασία λόγω της παραστατικότητας με την οποία παρουσιάζει τα γεγονότα και τελικά μετουσιώνει τη γνώση σε μια κάπως «ανώδυνη» διαδικασία. Η βιωματική προσέγγιση θα επιτευχθεί μέσα από τη λογοτεχνία και τη δραματοποίηση που θα ακολουθήσει όπου θα τους προσφερθεί η δυνατότητα της προσωπικής έκφρασης. Ειδικοί στόχοι Να έρθουν σε επαφή με τα πολιτιστικά δρώμενα της εξεταζόμενης εποχής, να τα συγκρίνουν με τα σημερινά καταγράφοντας ομοιότητες και διαφορές και να εξετάσουν την επιρροή του πρώτων στα δεύτερα. Να γνωρίσουν τον κόσμο του θεάτρου και τη διαδικασία οργάνωσης μια παράστασης. Να εξαγάγουν χρήσιμα συμπεράσματα σε σχέση με τη σημερινή εποχή, την επιρροή που ασκούν οι οικονομικές, κοινωνικές και πολιτικές συνθήκες στη δημιουργική διάθεση των ανθρώπων και την παραγωγή έργων τέχνης. Να εκφράσουν τη ρομαντική τους διάθεση. Να παροτρυνθούν να συνθέτουν μόνοι τους μικρές ιστορίες-παραμύθια βασισμένες στις εμπειρίες που αποκτήθηκαν κατά τη διάρκεια σειράς μαθημάτων της εν λόγω χρονικής περιόδου. Να μάθουν να ερευνούν και να καταλήγουν σε συμπεράσματα με βάση διευθυνόμενες δραστηριότητες (γραφή μικρών ιστοριών, εικαστικά, δραματοποίηση, προβολή οπτικοακουστικού υλικού, έρευνα στο διαδίκτυο, ενσυναίσθηση). Να εξοικειωθούν με την ομαδοσυνεργατική εργασία και να ξεπερνούν τις διαφορές τους αξιοποιώντας την διαφορετικότητα τους. |
ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ/ΔΡΑΣΕΩΝ | Θα παραδοθεί τον Σεπτέμβριο όταν θα αποφασιστεί η συγκεκριμένη ιστορική περίοδος που θα μελετηθεί. |
ΩΡΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΩΣ | 2 |
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ | |
ΠΑΡΑΔΟΤΕΑ |
Ανάρτηση δράσεων του ομίλου που θα πραγματοποιηθούν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, στην ιστοσελίδα του σχολείου. Παρουσίαση θεατρικού έργου στο τέλος της σχολικής χρονιάς στους μαθητές και στους γονείς (διάχυση της φιλοσοφίας του ομίλου). |
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΜΕΦΟΡΕΙΣκ.λπ. |
Συνεργασία με τον Σ.Α.Ε (Σύλλογος Αρχιτεκτόνων Αλαξανδρούπολης). Συνεργασία με τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου. |
ΑΛΛΟ |
Θα μας βρείτε εδώ...
Επικοινωνία
Ταχ. διεύθυνση: Γεωργίου Ζαρίφη 5
Τ.Κ. 68100 Αλεξανδρούπολη
Τηλ.: 2551024443
Fax: 2551024651
Είσοδος Χρήστη