1ο Π.Π. Δημοτικό Σχολείο Αλεξανδρούπολης |
Σχολικό έτος 2013-2014 |
Τρίμηνο Α΄ |
||||||||
ΕΝΤΥΠΟ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΕΥΕΛΙΚΤΗΣ ΖΩΝΗΣ (Ε.Ζ.) Συμπεριλαμβανομένων των ΠΡΟΓΡ. ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ |
||||||||||
α/α |
Θέμα |
Τάξη -εις |
Εκπαιδευτικός -οί |
Διάρκεια |
Στόχοι |
Δραστηριότητες |
Παραδοτέα |
Πρόγραμμα |
||
1. |
Κυκλοφοριακή Αγωγή στα πλαίσια του μαθήματος της αγγλικής γλώσσας |
Δ2 |
- Κοσμά Γεωργία ΠΕ06 - Μπρούτσου Φωτεινή ΠΕ70 |
Δεκέμβριος 2013- Μάιο 2014 |
- ευαισθητοποίηση των μαθητών σχετικά με την οδική ασφάλεια και συμπεριφορά και διαμόρφωση κυκλοφοριακής συνείδησης μέσα από την εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας - ανάπτυξη ψυχοκινητικών δεξιοτήτων - παραγωγή προφορικού και γραπτού λόγου |
-Καταγραφή- επεξήγηση σημάτων οδικής κυκλοφορίας στον περιβάλλοντα χώρο του σχολείου - Έρευνα στο διαδίκτυο για χρήσιμες συμβουλές οδικής ασφάλειας για πεζούς και οδηγούς. - Επίσκεψη στο πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής. |
- Δημιουργία αφίσας στην αγγλική γλώσσα με οδηγίες για την οδική ασφάλεια πεζών και οδηγών. - Αυθόρμητος αυτοσχεδιασμός στην αγγλική γλώσσα σημάτων οδικής κυκλοφορίας. |
Ναι |
||
2. |
Μέσα μεταφοράς και συγκοινωνίας |
Δ1 |
- Αγάθη Καφετζή ΠΕ06 - Παπαδάκης Χρήστος ΠΕ20 |
Δεκέμβριος 2013- Μάιο 2014 |
- Να ανακαλύψουν και να γνωρίσουν τα μέσα συγκοινωνίας. - Σύγκριση και ταξινόμησή τους -Να συνδέσουν την παρουσία συγκοινωνιακών και μεταφορικών δικτύων με την κάλυψη συγκεκριμένων αναγκών του ανθρώπου. |
- Ταξινόμηση μέσων συγκοινωνίας και μεταφοράς με το πρόγραμμα εννοιολογικής χαρτογράφησης (kidspiration), - Ανάγνωση του βιβλίου του Ιουλίου Βερν «Ο γύρος του κόσμου σε 80 μέρες» - Δημιουργία ερωτηματολογίου στην Αγγλική γλώσσα με θέμα τα μέσα συγκοινωνίας και μεταφοράς. -Συμπλήρωση του ερωτηματολογίου σε χώρους-σταθμούς μέσων μεταφοράς. |
- Δημιουργία πόστερ με φωτογραφικό υλικό και εικαστικές δημιουργίες - Δημιουργία κόμικ με χρήση Toondoo - Θεατρικό παιχνίδι. Δημιουργία βίντεο με κατάλληλο λογισμικό (windows movie maker). |
Ναι |
||
3. |
ΠΑΙΔΙΚΗ HELMEPA - Προστασία ακτών και θαλασσών |
Δ2 |
- Μπρούτσου Φωτεινή (ΠΕ70) - Παπαδάκης Χρήστος (ΠΕ19) |
Οκτώβριος 2013- Μαίος 2014 |
- Να ενημερωθούν και να ευαισθητοποιηθούν σε σχέση με το θαλάσσιο περιβάλλον και να γίνουν υπεύθυνοι, περιβαλλοντικά ενήμεροι και ενεργοί αυριανοί πολίτες. - Να γνωρίσουν τις θάλασσες & ακτές στον τόπο μας, στην πατρίδα μας, στον πλανήτη μας. - Να γνωρίσουν τους αρμόδιους και το έργο τους - Να γνωρίσουν τα επαγγέλματα της θάλασσας . |
- Υιοθεσία ακτής - Εθελοντικός καθαρισμός ακτής -Εντοπισμός -γνωριμία με τις θάλασσες - Μελέτες πεδίου - Ενημερωτικές επισκέψεις - Προσέγγιση του θέματος μέσα από Λογοτεχνικά κείμενα –Συνεντεύξεις με σχετικούς επαγγελματίες - Γνωριμία με τη Μεσόγειο Έρευνα - Μελέτη για τα απειλούμενα θαλάσσια είδη - Δραματοποίηση παραμυθιού - Κατασκευές - Ανακύκλωση υλικών - Συμμετοχή σε τοπικές δράσεις |
- Έκθεση κατασκευών – έργων ζωγραφικής – φωτογραφιών για τη θάλασσα. - Δημιουργία φυλλαδίου – κώδικα για την προστασία των ακτών και της θάλασσας. |
NAI |
||
4. |
Η ΝΙΚΗ ΠΑΕΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ |
Δ2 |
Μπρούτσου Φωτεινή (ΠΕ70) |
Νοέμβριος 2013 – Μάιος 2014 |
Οι μαθητές/τριες να: -Γνωρίσουν και να εξοικειωθούν με τη «Νίκη της Σαμοθράκης» -Ευαισθητοποιηθούν και να συμμετέχουν ενεργά σε θέματα προστασίας και διατήρησης της αρχαίας κληρονομιάς -Γνωρίσουν και να διακρίνουν την αρχαιολογία από την αρχαιοκαπηλία -Συνειδητοποιήσουν τη σπουδαιότητα της Νίκης της Σαμοθράκης διαχρονικά και διαπολιτισμικά σε τοπικό, εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο |
Αναζήτηση και συλλογή πληροφοριών, φωτογραφιών και δημοσιευμάτων -Μελέτη χαρακτηριστικών του αγάλματος της Νίκης/ιστορία, γλυπτική, και τέχνες στην αρχαιότητα -Επισκέψεις σε Μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους -Ανασκαφή στο σχολείο/κατασκευές αγαλματιδίων-ομοιωμάτων της Νίκης -Επίσκεψη στο νησί της Σαμοθράκης, το Αρχαιολογικό Μουσείο, το ιερό των Μεγάλων Θεών - Παιχνίδι ρόλων - Επιστολή – email στο Μουσείο Λούβρου & φορείς για την επιστροφή της ΝΙΚΗΣ |
Δημιουργία ενδύματος της Νίκης με υλικό από τη σχετική μουσειοσκευή -Πόστερ με συναισθήματα για την κλοπή των γλυπτών -Κατασκευές αγαλματιδίων-ομοιωμάτων της Νίκης -Άλμπουμ με σχετικές φωτογραφίες - Έκθεση κατασκευών – ζωγραφικής με θέμα τη ΝΙΚΗ, δημιουργία παρουσίασης ή μικρού video για τη ΝΙΚΗ - Άρθρο σε εφημερίδες & έντυπα, |
NAI |
||
5. |
«Δέλτα του Έβρου-Λιμνοθάλασσα Δράνα» |
Δ1 |
Πίνιου Ματούλα (ΠΕ70) Καφετζή Αγάθη (ΠΕ06) Παπαδάκης Χρήστος (ΠΕ20) |
Δεκέμβριος 2013- Μάιος 2014 |
- Κατανόηση της ανάγκης ύπαρξης των υγροτόπων και της αξίας του υγροτόπου για τα πουλιά σε κάθε εποχή του χρόνου. - Να κατανοήσουν τους λόγους για τους οποίους πρέπει να αποκατασταθεί η επικοινωνία της Δράνας με τη θάλασσα. -Να μάθουν να αναγνωρίζουν τις κύριες κατηγορίες πουλιών και κάποια σημαντικά είδη πουλιών στο Δέλτα του Έβρου. Μελέτη στην Αγγλική γλώσσα κάποιων παραμέτρων του ποταμού Έβρου, όπως η ιστορία του, τα προστατευόμενα ζώα που κατοικούν εκεί -Ανάπτυξη ικανοτήτων ομαδοσυνεργατικού πνεύματος με χρήση εργαλείων web2.0 (wiki). |
- Δημιουργία wiki και συνεχής ενημέρωση του. - Προβολές ταινιών για τον υδροβιότοπο του Έβρου. - Επίσκεψη των μαθητών στη λιμνοθάλασσα. - Φωτογράφιση της λιμνοθάλασσας καθώς και των πουλιών που την κατοικούν. - περιβαλλοντικά παιχνίδια - Δημιουργία κολλάζ και αφισών με μηνύματα. |
- Δημιουργία φυλλαδίου με εικόνες και πληροφορίες σε μορφή ταυτότητας για κάθε απειλούμενο είδος που ζει στο Δέλτα του ποταμού Έβρου - Φωτογραφίες από την εκπόνηση του προγράμματος στην ιστοσελίδα του σχολείου. |
NAI |