Φιλαναγνωσίας 2013 - 2014

 

filan

Όμιλος Φιλαναγνωσίας

Έχοντας εφόδια την αγάπη των παιδιών για τα βιβλία και την αστείρευτη φαντασία τους, επιχειρούμε φέτος στον όμιλο Φιλαναγνωσίας ένα ταξίδι στον κόσμο των παραμυθιών.

Οι ήρωες των κλασσικών παραμυθιών και τα μυθικά πλάσματα ζωντανεύουν μέσα από τη ζωγραφική και τη δραματοποίηση.

Τα παραμύθια ανακατεύονται και αλλάζει η πλοκή τους στα χέρια μας.

Άραγε η Κοκκινοσκουφίτσα συνάντησε μόνο τον κακό λύκο στο δάσος...έπεται συνέχεια!

 

ΦΟΡΜΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΟΜΙΛΟΥ

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΕΚΠ/ΚΟΥ

ΚΑΡΑΒΟΚΥΡΗ ΒΙΡΓΙΝΙΑ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΠΕ 70

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΕΚΠ/ΚΟΥ

ΤΣΟΛΑΚΑΚΗ ΑΘΑΝΑΣΙΑ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΠΕ 70

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΟΜΙΛΟΥ

Φιλαναγνωσία- Ο κόσμος του παραμυθιού

ΤΑΞΗ

B’-Γ΄

ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ

(Αν ο αριθμός των μαθητών υπερβαίνει τους 20 αιτιολογήστε γιατί)

16

ΣΤΟΧΟΙ

  • Πρόκληση ενδιαφέροντος για τα βιβλία.
  • Όξυνση της κριτικής σκέψης.
  • Ενίσχυση ικανότητας κατανόησης κειμένου.
  • Εμπλουτισμός της φαντασίας.
  • Καλλιέργεια της γλωσσικής έκφρασης με βιωματικό τρόπο ώστε να ενισχυθεί η ικανότητα των παιδιών στην παραγωγή γραπτού και προφορικού λόγου.
  • Ανάπτυξη συνεργατικής ικανότητας.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ/ΔΡΑΣΕΩΝ

  • Οκτώβριος- Νοέμβριος 2013:

-          Γνωριμία των μελών του ομίλου. Προτιμήσεις και ενδιαφέροντα στα είδη των βιβλίων. (2 ώρες)

-          Συζήτηση για τα δικαιώματα του αναγνώστη και των στόχων του ομίλου. (2 ώρες)

-          Επίσκεψη στη βιβλιοθήκη του σχολείου. Μελέτη πεδίου και συζήτηση για τους κανόνες της συμπεριφοράς μας σ’ αυτό το χώρο. (2 ώρες)

-          Τι είναι παραμύθι ; Ιστορική αναδρομή. Τα παραμύθια παλιά και σήμερα. Μύθοι- παραμύθια – ιστορίες : διαφορές ομοιότητες. (2 ώρες)

  • Δεκέμβριος 2013:

-          Διήγηση και ανάγνωση Χριστουγεννιάτικων παραμυθιών και ιστοριών , αλλά και βιβλίων με θέμα το πνεύμα των ημερών : αγάπη, ισότητα ειρήνη.( 4 ώρες)

-          Τα παιδιά κατασκευάζουν σελιδοδείκτες.(2 ώρες)

  • Ιανουάριος - Φεβρουάριος2014:

-          Τα παραμύθια της γιαγιάς. Αφήγηση παραμυθιών με εμπλοκή των μαθητών. Εντοπισμός διαφορών αφήγησης και ανάγνωσης. ( 4 ώρες)

-          Aνάγνωση κάποιων παραμυθιών απ’ όλο τον κόσμο. Συζήτηση για τη δομή των παραμυθιών – ζωγραφική – δραματοποίηση μέρους αυτών. (8 ώρες)

  • Μάρτιος 2014:

-          Επίσκεψη στη Δημοτική βιβλιοθήκη. Δανεισμός βιβλίου. ( 2 ώρες)

-          Παρουσίαση βιβλίων που διάβασαν τα παιδιά. (6 ώρες)

  • Απρίλιος 2014:

-          Χωρισμός του ομίλου σε 3 ή 4 ομάδες. Η κάθε ομάδα επιλέγει ένα βιβλίο . Αφού διαβαστούν τα βιβλία από τις ομάδες, προτείνονται δραστηριότητες ( αλλαγή τίτλου, ανατροπή , κ.α.) Η κάθε ομάδα παρουσιάζει στις υπόλοιπες τις δραστηριότητές της. ( 4 ώρες)

-          Προσπάθεια δημιουργίας παραμυθιών από τις ομάδες συνεχίζοντας μια ιστορία. ( 4 ώρες)

  • Μάιος – Ιούνιος 2014:

-          Επιλογή από τα μέλη του ομίλου ενός παραμυθιού από αυτά που διαβάστηκαν για δραματοποίηση. Διασκευή. Μοίρασμα ρόλων , συγγραφή διαλόγων , σκηνοθεσία και παρουσίαση του θεατρικού έργου στο σχολείο στη λήξη του σχολικού έτους.

ΩΡΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΩΣ

2

ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ

Παραμύθια, λογοτεχνικά βιβλία, διαδίκτυο, οπτικοακουστικά μέσα , υλικά χειροτεχνίας.

ΠΑΡΑΔΟΤΕΑ

ü  Ανάρτηση σε πίνακες των έργων των παιδιών σε χώρους του σχολείου.

ü  Βιβλιοδεσία των παραμυθιών που δημιούργησαν τα παιδιά και παράδοση στη βιβλιοθήκη του σχολείου.

ü  Δραματοποίηση παραμυθιού και θεατρική παράσταση στη λήξη του σχολικού έτους.

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΜΕΦΟΡΕΙΣκ.λπ.

  • Σχολή Επιστημών της Αγωγής του Δ.Π.θ.
  • Δημοτική βιβλιοθήκη
  • Γονείς και συγγενείς μαθητών

ΑΛΛΟ

 

Θα μας βρείτε εδώ...

Επικοινωνία

 

Ταχ. διεύθυνση: Γεωργίου Ζαρίφη 5

Τ.Κ. 68100 Αλεξανδρούπολη

Τηλ.: 2551024443

Fax: 2551024651

Email:  mail@dim-peir-alexandr.evr.sch.gr

Είσοδος Χρήστη

karakousisdimos-logo

Κατασκευή και συντήρηση ιστοσελίδων

Copyright © 2017 All Rights Reserved